11 Ağustos 2016 Perşembe

Kahve Muhabbeti

2 yorum
Yeniler ve yenilikler her zaman iyidir diye savunan ben bu aralar bir yeniliğe acayip kafam takık durumda.

Biliyorsunuz ki bir süre önce hayatımıza 4G girdi. Bir sürü vaadler verildi. 'Hızlı internet' denildi. Hızlı internet akabinde 'hızlı iletişim' ve haberleşmeyi getirdi. Vesaire vesaire. Bunların hepsini biliyoruz zaten.
Ama özellikle ben yeni yeni farkediyorum ki gelen hızlılıklar, güzellikler bizden birşeyler çıkarıyor. Ne diyorsun fındıkurdu demeyin. Anlatıyorum dinleyin.


Şimdi bundan birkaç ay öncesine kadar yani 4G hayatıma girmeden önce benim telefon faturam 66 küsür liraydı. Arada bir de olsa internet yüzünden şaşsa da arada bir olduğu için çok da sorun etmiyordum. Ama şimdi faturam asla ve asla o dediğim rakam gelmiyor. O rakamın yanından bile geçmiyor! Sebebine gelirsek. İlk 4G çıktığında hem meraktan hemde nedir bu yenilik diye ben operatörümü aradım. Sordum soruşturdum. Bana o zaman dediler ki internetinizi yine aynı şekilde kullanacaksınız fakat videolarınızı, belge gönderimlerinizi yada indirmelerinizi daha hızlı yapacağınız için bu da daha fazla internetinizin azalmasına sebep olacaktır! İnsan yaşamadan bilemezmiş ya hani normal karşılayıp bitirdim görüşmeyi. Sonra bir ay geçti, ikinci, üçüncü, beşinci ay derken benim internet paketim ayın 17 sinde bitmelere başladı. Bir ayın 30 çektiğini düşünürsek ayın 13 günü ekstradan internet tüketmektir demektir bu. Bu hesabı çarpı şu kadar paradır diye hesaba devam etmek isterdim ama günlük ne kadar internet kullandığımı hesap edemiyorum :) Ama afaki bir rakam söyle madem bu kadar konuştun derseniz bazen o ilk başta söylediğim rakamın iki katı bazen neredeyse üç katına kadar ödendiğini söyleyebilirim. Ki şunu da söyleyeyim. Benim tarifem de 9 GB internet tanımlı ve iş yerimde de evimde de telefonum sürekli wireless'a bağlı. Haftanın altı günü 09:00-19:00 çalışıp 00:00 gibi de uyuyan bir insan olarak sizce de anormal değil mi bu durum?



Wirelessa bağlı olmayan zamanlarda maillerim, uygulama güncellemelerim kapalı olduğu halde 4G bana biraz zararlı geldi anlayacağınız. Bende telefonumu 3G'ye çekme kararı aldım. Ki hala daha çoğu yerde 3G çekiyor! Hatta 2G :)) 

Siz de aynı problemi yaşıyor musunuz? Sadece benim yaşadığım bir problem olmadığını düşünüyorum.. 
Unknown
Unknown

Hoşgeldiniz, Bu blog da bazen güzel yerleri bazen sinema bazen kitap yorumu bazen alışveriş bazen kendi yaptıklarımı bulacaksınız. Ama şunu net söyleyebilirim ki bolca muhabbet okuyacaksınız. Çünkü Fındıkurdu'nda muhabbet bitmez..

2 yorum:

  1. Merhaba canım ☺
    4G ve 4.5G ye geçişlerde çoğu kişide bu sıkıntı oldu malesef😕 Internetin çok cabuk bitmesi ve yüksek tutarlı faturalar da cabası. Ben geçiş yapmadım o yüzden. Cesaret edemedim açıkçası. Ama geçiş yapıp pişman olan ve iptal eden çok kişiyi tanıyorum. Yeniliklere kapalı olmak gerekiyor sanım bir süre ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi yapmışsın gerçekten. Başa çıkılacak gibi değil. Askeri ücretle zor geçinen bir ülkede zor işler böyle yenilikler :)))

      Sil