18 Ağustos 2016 Perşembe

Havva'nın Üç Kızı

16 yorum
Söz verdiğim gibi bir kitabı daha bitirme in haklı gururuyla yazıyorum bu satırları blogcanlarım

Şu yazımda bahsettiğim gibi okumak istediğim ve elimde yarım kalanları bitirmeye baş koydum.  Ve ilk bitirdiğim 
Havva'nın Üç Kızı.


Nasıl güzel bir kitap 💕
Su gibi.

Bende kitaplar 2 ye ayrılır. Bazı kitaplar boğar beni. Sıkıcı bir film gibi. Bitmesi için dakikalar saydığımız türden hani. Bazıları ise dizi gibi. İlk bölümü biter bitmez hemen ikinci bölüm gelsin isteriz. Hatta ben birinci bölümü defalarca izlerim. Neden bilmiyorum İşte böyle kitaplara bayılıyorum💕 Tam da bahsettiğim gibi bir kitap bu kitap. Normalde kendime kotalar koyarım. Bugün 'şu kadar zamanda bu kadar okuyacağım' gibi mesela. Bunda da öyle başlamıştım. Ama sözümü yedim. Yedim yuttum hatta. Her elime aldığımda kotamı aştım da aştım. Sanırım elime dördüncü yada beşinci alışımda bitti kitap. Öyle heyecanlandım ki okurken hep bu cümlelerimi düşündüm. Size kitabın güzelliğini Nasıl aktarırım diye hayalini kurdum. Ve bugün o hayalimi gerçekleştiriyorum.💐💐
Kitaptan biraz bahsetmek istiyorum.
Peri İstanbul da Nalbantoğulları'nın en küçük kızı. Ve iki abisinden uzun bir süre sonra dünyaya geldiği için ailesi tarafından çok sevilen zeki bir kız. Çocukluğu boyunca annesiyle babası arasında kalmış. Arada kalma sebebi ise annesinin fazla dindarlığı babasının materyalistliği. Sürekli ikisi arasında kalmaktan ne annesi kadar dindar ne babası kadar inançsız. Hatta kitabın arkasında şöyle sözlerle açıklıyor bunu.
Ben ne annem gibi dindarım, ne babam gibi kainatın, beş duyumla kavradığım şeylerden ibaret olduğuna kaniyim. Öyleyse ben neredeyim? Ne mutlak dindarlığa, ne de mutlak akılcılığa dahil olmak isteyenler için bir başka yaklaşım, yeni bir varoluş şekli yok mu acaba? Bir üçüncü yol mesela? Kim bilir?
Lise bitikten sonra Oxford Üniversitesi'ni kazanıyor. Babası bütün birikimiyle kızını Oxford'a gönderiyor. Bütün hikayede burada başlıyor. Havva'nın üç kızı hayatına Oxford da giriyor.
Şirin, Mona ve Peri.. Günahkar, İnanan ve Şaşkın.
Münkir, Mümin ve Mütereddit.. Böylesine farklı üç genç kadın nasıl bir araya gelebilir? Arkadaş olabilirler mi sahi? Hatta kız kardeş?
Kitap iki ayrı dönemden bahsediyor. 2000'li yılların başı ve günümüz 2016. 2000'li yılları okurken meraktan 2016 yılını birazdan okurum ne olmuş bunun devamının da diye atlamak istedim. Ama 2016 yılında da öyle güzel bir yerde bırakılmış ki konu bunu yapamadım Öyle güzel yaşatıyor ki duyguları. Her sayfası merakla her sayfasını heyecanla okudum. Ve sanırım bittiği için üzgünüm. Bence acilen devam kitabı yazılmalı. 

Şu sıralar kitap arayışında olan kişilere kesinlikle tavsiyedir. 
Bende yarım kitaplar için kendimi hala hazır hissetmiyorum. 

Sanırım yeni kitap alacağım. 
Var mı önerisi olan?
Unknown
Unknown

Hoşgeldiniz, Bu blog da bazen güzel yerleri bazen sinema bazen kitap yorumu bazen alışveriş bazen kendi yaptıklarımı bulacaksınız. Ama şunu net söyleyebilirim ki bolca muhabbet okuyacaksınız. Çünkü Fındıkurdu'nda muhabbet bitmez..

16 yorum:

  1. alacağım zaten bu tarz kitapları severim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu tarzı seviyorsan eminim bir kaç günde bitirirsin de. Mutlaka tavsiye ediyorum 💕

      Sil
  2. Benimde aklımda, bende alıcam:)

    YanıtlaSil
  3. Yeni keşfettim sizi :)) Okudum bu kitabı soluksuz okutturuyor kendini inanç ile inançsızlık arasındaki arayış beni en çok etkileyen yeriydi aslında :)Sevgilerimlee :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende hep Havva'nın 3 kızında ne oldu ne olacak diye diye bitirdim koca kitabı. Unutmayacağım bir kitaptı benim için de. Sevgiler ;)

      Sil
  4. Bu taRZ kitapları bende su gibi okudğum için pek tercih etmiyorum çünkü bitince üzülüyorum bitmesin istiyorum :( O yüzden roman tarzında değil de deneme / araştırma ya da kişsel gelişim gibi şeyleri seviyorum mesela tanrı daima tebdili kıyafet gezer kitabı roman tarzında kişisl gelişimdi onu çok sevmiştim :) Böyle işte şuan da incognito okuyorum beynin bizi şaşırtan ne gibi işlevleri var ondan bahsediyor fazlasıyla bilimsel terimleri var ama sağlıkçı olduğum için pek yabancı değilim :D Ay pek uzun yorum yaptım :D:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitince boşluğa düşüyorsun dimi. Ben öyle oluyorum. Dün bitti dünden beri ne okusam yeri dolmayacakmış gibi geliyor :)) Okuduklarını not aldım. Mutlaka alıcam ;)
      Ben o pek uzun yorumları görünce çok mutlu oluyorum, hep yap sen :)

      Sil
  5. Çok güzel bir paylaşım olmuş bitanem.. En kısa sürede bu kitabı okuyorum ve paylaşıyorum :*

    Okudun mu bilmiyorum ama, Orhan Pamuk - Kırmızı Saçlı Kadın'ı tavsiye ederim.. :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimde var sırasını bekliyor ☺️
      Teşekkür ederim. Oku bakalım. Aynı duyguları hissedecek miyiz 😘

      Sil
  6. Ablam da almış bu kitabı.O bitirsin ben de ondan alıp okuyacağım :)

    YanıtlaSil
  7. Keşke devamı da olsaymış, gerçekten havada kalmış bir hikaye gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine de beni çok etkiledi her ne kadar havada kalmış olsa da :)

      Sil
  8. Bir iki yerde hakkında olumsuz yorum okumuştum. Bu sebepten aldım ama canım okumaya başlamak istememişti. Şans vermek lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olumsuz hiç bir yanı yok bence.. Aksine hala aklımda ve etkisindeyim. Sanırım hiç unutmicam bu kitabı. Bence bir şansı hakediyor ☺️

      Sil