16 Ağustos 2016 Salı

1999 ~

2 yorum
Tam 17 yıl.. 
Koskocaman 6205 gün. 
Bir şey oldu. Her yer yerle bir oldu. Yıkılmadık ev, ağaç, hasar görmemiş hiçbir şey bırakmadı ortada. Mal mülk bir şey değil de 17,500 kişi yok olup gitti. Kimileri çıktı yine enkazların altında da, kimileri saatlerce günlerce kaldılar en sevdikleri evlerinin içinde nefessiz, cansız..

Hatırlıyorum..
Yaz dönemi için boş durmayalım çalışalım diye öğretmenimiz kolej kitapları vardı o zamanlar. Ondan aldırmıştı bize. Bende o gece açtım kitabımı. Bir şiir vardı doğal afetlerle ilgili. Deprem, yangın, sel yazıyordu şiir de. Yangını biliyorum, seli biliyorum ama depremle ilgili en ufak bir fikrim yok! Sabah uyanıp anneme anlamını soracaktım ki gece 03:02 bizzat yaşadım. Sormama gerek kalmadı yani.

Çok ilkokul arkadaşlarım öldü, babam iş makinalarıyla çok uğraştı enkazları kaldırmak için. Koca koca gördüğüm binaların yerlerinde yeller esiyor, iş makinaları şehre geldikçe toz bulutları doluyordu gökyüzü.

Unutmayacağım..
Unutturmayacağım..


Gölcük,KOCAELİ
Unknown
Unknown

Hoşgeldiniz, Bu blog da bazen güzel yerleri bazen sinema bazen kitap yorumu bazen alışveriş bazen kendi yaptıklarımı bulacaksınız. Ama şunu net söyleyebilirim ki bolca muhabbet okuyacaksınız. Çünkü Fındıkurdu'nda muhabbet bitmez..

2 yorum:

  1. Yaşadığım şehirde, bu depremin şiddeti bu denli duyulmamıştı ama dolap kapaklarının açılıp kapanması bile beni korkutmuştu.. Mahallede herkes sokaklara çıkmıştı.. Türkiye için, kötü anılardan birisidir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk 17 ağustos da hem küçüktüm hatırlamıyorum hemde uyuduğum için o saatte anlamamıştım. Ama sonrakiler.. Artçılar.. Hepsini hatırlıyorum. Ve hiç unutmayacağım...

      Sil