6 Ağustos 2016 Cumartesi

Lenssiz Gezemeyenler Kulübü

4 yorum
Gözleri bozuk olanları şöyle bir alayım. Bir şeyler anlatacağım :)

Gözlük kullanmak benim için bir işkence. Hele teknoloji de bu kadar ilerlemişken benim gözlük kullanmam hepten işkence geliyor bana. Teknoloji derken o tek ameliyatla gözleri sıfırlayan teknolojiden bahsediyorum ama ben o kadar ileriye gidemedim. Gözlüğü geçtim lenste kaldım. 

Çok çok uzun zamanlar önce sürekli lens kullanan biriydim ama gözlerim bu kadar ilerlememişti numara olarak. Muayenelerde 0.25 ve 0.50 olarak çıkıyordu. Bende -ergenlik çağlarımda- renkli lenslere bir heves başladı ki sormayın gitsin. Hareli yeşili mi dersiniz grimi isterseniz. Ne derseniz bende mevcuttu. Hatta bir arkadaşımın kırmızı lensi vardı. Evet doğru okudunuz kırmızı..


Sonra baktım ben başa çıkamıyorum bununla. Sürekli yırtılıyor tırnaklardan dolayı. Bir aylık olarak alıyorum 10 gün anca dayanıyor. Ve o zamanlar ne hikmetse de biraz tuzluydu lensler. Her bütçeye göre vardı tabi ki ama ben hep FreshLook kullanıyordum. E tabi iş güç de olmayınca bıraktım gitti o zamanlar lens kullanmayı. 

Bir gün araba kullanırken baktım görmüyorum ve görmediğimi söyleyenlerim de çoğunlukta. Gittim göz muayenesine. Çat diye yazdı bana gözlüğü hiç sormadan etmeden. Ama gözlük kullanmak tekrar söylüyorum işkence!! Sürekli bir karenin içinden bakmak, sağa sola bakınca ilk önce çerçeveleri görmek, alışana kadar o geçmeyen baş ağrıları.. Hele yazın gözlüğü mü takayım güneş gözlüğü mü? Birini çıkarıp diğerini takmak gibi saçma sapan eylemlere dönüştü benim ki. He bi de her kıyafetine uymaması da cabası. Biz de isterdik Mehmet Ali Erbil gibi her kıyafete ayrı renkli ve çerçeveli gözlük takmayı lakin... 


Her neyse sonrasında ben yine lens takmaya karar verdim. Numaralarım olmuş 1.50'ye 1.50. Önümden babam geçse tanımayacak zamanlarıma gelmişim. Evet yüksek değil numaralarım ama göremiyorum işte. Araba kullanırken ışık tabelasını da göremiyorum, yakından telefonuma bakınca da bulanık görüyorum. Şimdi düzenli bir şekilde lens kullanıyorum. Ve lens kullanırken nelere dikkat ediyorum ondan bahsetmek istiyorum. 


İlk olarak doktorum bana Air Optik Nigth Day yazdı. Bir ay kadar bu markayı kullandım. Ama şunu fark ettim ki markaların birbirinden hiç bir farkı yok. Fiyatı hariç. Ama fiyatlar arasında çokta büyük farklar yok. Air Optik Night Day içinde bir çift lens var. Ve normal kullanım süreniz bir ay. Fakat 1,5 aya kadar kullanabilirsiniz. 

Daha sonra PureVision markasını kullanmaya başladım. Bu markayı da kullandıktan sonra markalar arası hiç bir farkının olmadığını kanıtlamış oldum :) Benim kullandığımın içerisinde üç çift lens var. Her biri yine bir aylık. Ve diğerine göre fiyatı çok daha uygun. Fiyatlar hakkında bir şey yazmak istemiyorum. Gözlükçü de ve internette farklı fiyatlar var. 


Lens kullanırken temizliğine çok dikkat etmem gerekiyor. Çünkü lense en ufak bir toz dahi gelse hemen batmalar başlıyor. Ben lenslerimi gözümden istesem 15 gün çıkarmam fakat günlük hayatta makyaj yaptığım için göz makyajımı temizlerken çıkarmaya özen gösteriyorum. Duş alırken de yine aynı şekilde çıkarmaya çalışıyorum. Çünkü suyun sıcaklığından veya şampuandan gözleri kurutmaya meyillidir lens. Ve en önemlisi de gözlerimizin de nefes almaya ihtiyacı var. 

Bunun dışında çıkarırken en çok dikkat etmem gereken şey de tırnaklarımla temas ettirmemeye çalışmak. Tırnaklar lensleri çiziyor ve çizilen lens takıldığında gözleri yakıyor. 


Bir diğeri de lens kutusunu hemen her gün yıkayıp temizlemek.



Lens kutuma lensin steril olması için Renu MultiPlus kullanıyorum. Lens kutumu da çeşme suyuyla temizliyorum. Ne kadar çok lens kutusu var evet. Her lens suyu aldığımda kutunun içerisinden çıktığı için biriktiriyorum onları. Bir gün ameliyat falan olursam gözlerimden yakıcam hepsini :)) 

Lens kullanımı hakkında benim bildiklerim bu kadar. Yardımcı olabildiysek ne ala :)



Bu arada hala çekilişe katılmadıysanız buraya alalım









Unknown
Unknown

Hoşgeldiniz, Bu blog da bazen güzel yerleri bazen sinema bazen kitap yorumu bazen alışveriş bazen kendi yaptıklarımı bulacaksınız. Ama şunu net söyleyebilirim ki bolca muhabbet okuyacaksınız. Çünkü Fındıkurdu'nda muhabbet bitmez..

4 yorum:

  1. Merhaba, cok tatlı bir blogunuz var bende bloguma beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, teşekkür ederim çok. Geldim bile ;)

      Sil
  2. Ah ah aynı dertten muzdaribiz ben de 10 yıldan fazladır lens kullanıyorum. Çoğunlukla artık gözlük kullanıyorum çünkü gözümde kuruluk başlamıştı ve arpacık çıkıyordu. Hiç sevmiyorum ama gözlüğü ya ameliyatla da tekrarlayabilir diyorlar. Ayrıca uzun süre lens kullanmak korneayı incelttiği için belki de hiç olamayacağım zaten. Neyse çok konuştum, çok güzel faydalı bir yazı olmuş emeğine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel yorumun için :) Ben bir tercih yapmam gerekirse ne olursa olsun lensi seçeceğim galiba.. Gözlük kullanmak bana çok zor geliyor ve dediğim gibi baş ağrısı gibi sorunla sürekli başbaşayım..

      Sil