28 Kasım 2016 Pazartesi

Bir İstanbul Kaçamağı #2 | Büyük Valide Han

9 yorum
Bu hafta sonu iade i ziyaret yaptım. Şu yazımda İstanbul'dan gelen arkadaşımla İzmit'te geçirdiğimiz vakitten az fotoğraflı da olsa bahsetmiştim. Pazar günü de ben kendisine gittim.

Taşını toprağını sevdiğim İstanbul.. Aslında beni bilen bilir sevmem pek İstanbul'u. Ama bir yandan da kendimle çelişiyorum. Sevilmeyecek şehir mi diye. Değil. Trafiğini, kalabalığını alın ben İstanbul da yaşarım. Ama diğer türlüsü mümkün değil. Kalabalığı da sevmediğimden değil oysa ama alışmışız İzmit'in sakinliğine, dingin hayatına. Fazla geliyor gibi geliyor bana İstanbul. Hoş İzmit de artık İstanbul'a benzedi ya neyse..

Sosyal medyada takip ettiğim arkadaşlarımdan hep gördüğüm ama gitmeye hiç fırsat bulamadığım yerlere gidelim istedim. Böylelikle ilk durağımız Büyük Valide Han oldu. İtiraf edeyim zor bulduk. Aslında yeri kolay ama çıktığımız o bayırı asla unutmayacağım 😓

Manzarayla baş başa bırakayım sizi..


Sabah erken saatte gitmemize rağmen müthiş bir kalabalık vardı. İnsanlar fotoğraf çekmek için bildiğiniz kuyruk halindeydi. Şehir dışından gelen bir fotoğrafçı grubu vardı. Ablalar, teyzeler.. Şahsen onları o kadar kalabalık bir şekilde görünce çok şaşırdım.


Büyük Valide Han'a giriş ücreti 1 TL. Çok ama çok eski olduğundan tadilat için toplanıyor bu 1 TL. Bu manzara değer her şey..


Nerede olduğunu ve nasıl bir yer olduğunu bilmeden gittiğimiz için iki fotoğraf çeker sonra vardır yakınlarında kahvaltı edecek yer diye düşünmüştük ama ne yazık ki öyle olmadı. Bulunduğu bölgede bolca esnaf var. Çeyizlik eşya satan esnaflar. Sokaklardan geçerken ellerinde müşteri çekmek için tabelalar göreceksiniz. Çeyizlik eşya ihtiyacın var mı diye soranları, bir şeyler almak için gelen onlarca hatta yüzlerce insanları..


Geleneği bozmadım ve kulede tabi ki zıpladım.


Yapamam ben diyorsanız demeyin. İlk bakışta tehlikeli gibi görünse de asla değil. E tabi biraz dikkatli olmakta fayda var. Bu fotoğrafta ki en büyük kubbe. Daha küçük olanlar da var. Ama en güzeli bu benden söylemesi. Bu arada yükseklik 18 metre 😉

Mükemmel bir İstanbul günü geçirdim. Hatta sadece burası bile bana yetti. İnanın akşama kadar durup fotoğraf çekebilirdim. Ama buraya gidecekseniz iyi bir fotoğraf makineniz olsun yanınızda. Zira telefonunuzun hafızası yetmeyebilir benim gibi..
Unknown
Unknown

Hoşgeldiniz, Bu blog da bazen güzel yerleri bazen sinema bazen kitap yorumu bazen alışveriş bazen kendi yaptıklarımı bulacaksınız. Ama şunu net söyleyebilirim ki bolca muhabbet okuyacaksınız. Çünkü Fındıkurdu'nda muhabbet bitmez..

9 yorum:

  1. Fotoğraflara bayıldım :)

    http://berilcimcime.blogspot.com.tr/
    ve
    http://makyajbox.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  2. Tüm fotoğraflar çok güzeldi, özellikle sonuncusu çok iyi olmuş. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar zorlandım zıplamak için bir bilseniz. Teşekkürler ;)

      Sil
  3. Vuhuu sonuncusu favorim olduu 😊

    YanıtlaSil
  4. Gözümde canlanır koskoca mazii

    YanıtlaSil
  5. bende çok merak ediyorum burayı bu zıplamalı pozdan olmayan en son insan olmak istemiyorum, çok güzel anlatmışsınız teşekkürler :)

    YanıtlaSil