28 Temmuz 2016 Perşembe

Kısa Bir Gezi | ALAÇATI

4 yorum
Yeni bir yazı yeni bir geziyle herkese merhaba..

Kısacık bir Alaçatı yaptım dün. Ciddi anlamda kısacık. Tadı damakta kalan türden.

Düğün için gittiğim İzmir den Çeşme’ye Alaçatı’ya uğramadan dönmek olmazdı. Salı günü düğünümüzü bitirdikten sonra dün istikametimiz Alaçatı oldu. Kocaeli’ne geri dönüş yapacağımız için çok fazla vakit geçiremesek de ikinci kez burayı görmek bana çok iyi geldi.
Sadece ben mi böyle düşünüyorum bilmiyorum ama Alaçatı’ya geldiğimde kendimi başka bir ülkeye gitmiş gibi hissediyorum. İlk gittiğimde aylardan mayıstı. Bu sefer de hafta içi gittiğimden sokaklarda kimse yoktu. Bu sebeptendir sanırım sanki Alaçatı benimmiş gibi hissetmek çok güzel :)

Kısa zamanda kısacık bir gezi olduğundan etrafın tadını çıkarmaktan çok fotoğraf çekemedim. Aslında oranın güzelliğinden aklıma gelmedi. Daha önce de böyle olmuştu…

Gezmeye ilk önce sörf yapılan kısımdan başladık. Tepeden manzarası, aşağıya inince denizin esintisi harika. Sörf öğrenmeye çalışan öğrencilerle dolu. Biraz onları izledim de sanki biraz daha yüzme konusunda level atlasam bende yapabilirim gibi geldi :) Yada daha sığ kısımlardan başlasam yapabilirim bence..


Daha sonra rotamız tabi ki Alaçatı çarşısı oldu. Sörf yapılan bölgeden Alaçatı çarşıya gelmek yaklaşık 5 dakika sürüyor.  Denizi sağınıza alıp yolu takip ettiğiniz de yol zaten sizi çarşıya götürüyor. Daha önce gittiğim için bizim için bulmak zor olmadı. Ayrıca tabelalar da yardımcı oluyor.


Çarşıda ki o  evler, oteller restorantlar her şey muhteşem. Biz saat 16:00 gibi gittiğimizden çoğu mekanlar yeni açılıyordu. Ama hediyelik tezgahlarının hemen hepsi açıktı.


Ve tabi ki Alaçatı’ya gelip yel değirmenlerinin fotoğrafını çekmemek olamazdı. Burası biraz tepe olduğundan ve İzmir’in sıcak havasından kaçıp çarşıda gezemeyenler için harika. Aslında geçen hafta bu kadar sıcak değilmiş İzmir. Bizi beklemiş. Telefonlarda 36 dereceyi gördüm. Hissedilen 45 derece olabilir. Nem çok fazla olduğundan çekilecek gibi değil sıcaklık. Kocaeli’ne sıcak derdim ama mumla aradım buraları diyebilirim.



Alaçatı'nın pahalılığı herkes gibi benim de dikkatimi çekiyordu. Hatta geçenlerde okuduğum bir yazıyı facebook da paylaşmıştım yazarı haklı bulup. Yazı için tık tık Fakat bu sefer ülkede ki olaylardan mıdır bilmem fiyatlar sanki birazcık düşmüş gibi geldi bana. Turizm engeline takılmayan tek yer Ege zannederdim ama sanırım etkilenmiş ve yerli halkta fiyatları birazcık olsun aşağıya çekmiş. 

Onu bunu bilmem anlamam kim ne derse desinler.
Alaçatı harika
Alaçatı muhteşem
Alaçatı harikulade
Alaçatı vazgeçilmez
Ve Alaçatı’ya herkes bir kez olsun gitmeli..

Hatta dönerken dedim ki kendime ;
Alaçatı’ya keşke geliş olsa da dönüş olmasa..


Unknown
Unknown

Hoşgeldiniz, Bu blog da bazen güzel yerleri bazen sinema bazen kitap yorumu bazen alışveriş bazen kendi yaptıklarımı bulacaksınız. Ama şunu net söyleyebilirim ki bolca muhabbet okuyacaksınız. Çünkü Fındıkurdu'nda muhabbet bitmez..

4 yorum:

  1. Balayında gitmiştik biz Alaçatı'ya. Yeniden gidip görmek nasip olur mu bilmiyorum tabi. Gerçekten harika bir yer. Rengarenk şirin evleri, yel değirmenleri.. Bir de tattın mı bilmiyorum ama limonlu kurabiyelerinin tadı harikaydı.. Gitmek güzel ama geri dönmek için aynı şeyi söyleyemem tabiki :)

    YanıtlaSil
  2. Ya tatmadım :( Aslında iki defa gittim ama etrafıma bakmaktan ve fotoğraf çekmekten sanırım pek midemi düşünmedim :))

    YanıtlaSil
  3. Alaçatıyı hep çok merak etmişimdir çok güzel bir post olmş ellerinize sağlık :) bu arada takipteyim bende bloğuma beklerim sevgilerle ! Leyla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mümkünse merakınızı giderin derim :) Ben elimden geldiğince anlatmaya çalıştım ama gidip gözle görmek çok farklı.
      Geldim bile harika bir bloğunuz var..

      Sil